1.W zależności od tego, na jakie zmysły oddziaływają
a) wizualne - oddziaływają na wzrok - książka, praca, fotografia, przeźrocza, plakat, naklejki, pocztówka, znaczek pocztowy, banknoty, film niedźwiękowy a także komiks i gazeta telewizyjna,
b) audialne - oddziaływają na słuch - radio, taśma magnetofonowa, płyta gramofonowa, komputerowa, można też wymienić telefon,
c) audiowizualne - oddziaływają na wzrok i słuch: film, telewizja, taśma magnetowidowa. Internet, banki informacji, łączą w sobie kilka różnych środków przekazu: tekst, obraz, animację, narrację, video, muzykę.
2. Ze względu na typ odbioru
a) media odbierane indywidualnie, np. książka, prasa, fotografia
b) media odbierane indywidualnie i zbiorowo np. radio, taśma magnetofonowa
c) media odbierane głównie grupowo np. film w kinie, plakat
3. Ze względu na możliwość dokonywania selekcji wobec treści publikowanej
a) mass media, które ułatwiają odbiór emitowanych treści - prasa, książka, video,
b) media, które skłaniają do odbioru ciągłego - telewizja i radio
c) film wyświetlany w kinie,
d) plakat (megaplakat) i ulotka.
|