START | LINKI | GALERIA | KONTAKT
szukaj:
Menu główne
strona główna
Artykuły
Ciekawostki
Linki
Wyjazdy
Galerie zdjęć
GALERIA
Pomoce
Benedykt XVI
Jan Paweł II
Co należy znać
Encyklopedia
Konspekty
Rok liturgiczny
Śpiewnik
Święci
dekanat Piotrkowski
Inne
download
rekomenduj nas
kontakt
Artykuły > publicystyka > klasyfikacja mass mediów

1.W zależności od tego, na jakie zmysły oddziaływają

a) wizualne - oddziaływają na wzrok - książka, praca, fotografia, przeźrocza, plakat, naklejki, pocztówka, znaczek pocztowy, banknoty, film niedźwiękowy a także komiks i gazeta telewizyjna,

b) audialne - oddziaływają na słuch - radio, taśma magnetofonowa, płyta gramofonowa, komputerowa, można też wymienić telefon,

c) audiowizualne - oddziaływają na wzrok i słuch: film, telewizja, taśma magnetowidowa. Internet, banki informacji, łączą w sobie kilka różnych środków przekazu: tekst, obraz, animację, narrację, video, muzykę.

2. Ze względu na typ odbioru

a) media odbierane indywidualnie, np. książka, prasa, fotografia

b) media odbierane indywidualnie i zbiorowo np. radio, taśma magnetofonowa

c) media odbierane głównie grupowo np. film w kinie, plakat

3. Ze względu na możliwość dokonywania selekcji wobec treści publikowanej

a) mass media, które ułatwiają odbiór emitowanych treści - prasa, książka, video,

b) media, które skłaniają do odbioru ciągłego - telewizja i radio

c) film wyświetlany w kinie,

d) plakat (megaplakat) i ulotka.


© 2007-2017 Małgorzata Kowalczyk. Wszelkie prawa zastrzeżone.
0.025 | powered by jPORTAL 2 & UserPatch