|
|||
:: klasyfikacja mass mediów Artykuł dodany przez: admin (2008-03-23 22:32:39) 1.W zależności od tego, na jakie zmysły oddziaływają a) wizualne - oddziaływają na wzrok - książka, praca, fotografia, przeźrocza, plakat, naklejki, pocztówka, znaczek pocztowy, banknoty, film niedźwiękowy a także komiks i gazeta telewizyjna, b) audialne - oddziaływają na słuch - radio, taśma magnetofonowa, płyta gramofonowa, komputerowa, można też wymienić telefon, c) audiowizualne - oddziaływają na wzrok i słuch: film, telewizja, taśma magnetowidowa. Internet, banki informacji, łączą w sobie kilka różnych środków przekazu: tekst, obraz, animację, narrację, video, muzykę. 2. Ze względu na typ odbioru a) media odbierane indywidualnie, np. książka, prasa, fotografia b) media odbierane indywidualnie i zbiorowo np. radio, taśma magnetofonowa c) media odbierane głównie grupowo np. film w kinie, plakat 3. Ze względu na możliwość dokonywania selekcji wobec treści publikowanej a) mass media, które ułatwiają odbiór emitowanych treści - prasa, książka, video, b) media, które skłaniają do odbioru ciągłego - telewizja i radio c) film wyświetlany w kinie, d) plakat (megaplakat) i ulotka.
adres tego artykułu: www.malgorzata.kowalczyk.info.pl/articles.php?id=11 |